تدوین و تدوینگری
نوشته شده توسط : ملودایو

آموزش تدوین

هنر تدوین الفبایی دارد که هر تدوینگری باید به عنوان مبانی پذیرفته شده‌ی کار از آن‌ها با خبر باشد و این اصول را در کار تدوین به کار بگیرد. استفاده از تکنیک‌های شناخته شده‌ی تدوین مانند کات L و کات J روایت داستان را برای بیننده باورپذیر و چشم‌نواز می‌کند. در مقابل ضعف فنی در تدوین و اغراق در کات زدن صحنه‌ها به گل‌درشت شدن کار منجر خواهد شد و خاطر تماشاگران را نیز آزرده می‌کند.

 

جوئل کاکس تدوینگر برنده اسکارپ

جوئل کاکس  (Joel Cox) تدوینگر آمریکایی است که کار در سینما را از سال 1942 میلادی با بازی به‌عنوان نوزاد در فیلم «برداشت محصول تصادفی» آغاز کرد. سپس در سال 1961 در کمپانی برادران وارنر شروع به کار کرد. در آنجا رودی فهر تدوینگر و مدیر اجرایی بود، حدود سه سال بعد او از کاکس یک کارآموز تدوین ساخت. طبق روال آن دوره کاکس چند سال به‌عنوان دستیار غیررسمی فعالیت کرد. اولین کار جدی او «مردمان باران» به کارگردانی فرانسیس فورد کاپولا بود که در آنجا نامش به‌عنوان دستیار ذکر شد.

 

تکنیک‌های تدوین

برای تدوین ژانرهای مختلف فیلم، از تکنیک‌ها و روش‌های متفاوتی استفاده می‌شود. نحوه‌ی تدوین هر ژانر، نوع تفکر و احساسات مخاطب را نسبت به داستان تغییر می‌دهد و او را جذب فیلم می‌کند یا اینکه ممکن است به دلیل ضعف در روایت داستان فیلم مخاطب را کاملا نسبت به فیلم دلزده کند.





:: بازدید از این مطلب : 88
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 7 شهريور 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: