هانس زیمر
نوشته شده توسط : ملودایو

هانس فلوریان زیمر در دوران جوانی و در زمان اقامت خود در شهر لندن کار ساخت موسیقی متن را با تولید موسیقی بی‌کلام برای تیزرهای تبلیغاتی و کلیپ‌های ویدیویی شروع کرد. در آن دوران کیبورد و سینتی‌سایزر دو سازی بودند که زیمر در نوازندگی هر دوی آن‌ها تبحر داشت و تسلط کسب کرده بود.

هیچ بعید نیست هانس زیمر برای آهنگسازی بر روی سکانس‌های پروازی و قهرمانانه‌ی فیلم تاپ گان 2:‌ماوریک سراغ موسیقی متن حماسی برود و با قطعات Epic آلبوم موسیقی متن این فیلم را تکمیل کند.

آهنگساز موسیقی متن انیمیشن شیر شاه هانس زیمر است و ترانه‌های آن توسط التون جان خوانده شده‌اند. در صحنه آغازین فیلم به نام «دایره زندگی» همه حیوانات مراتع آفریقا جمع شده‌اند تا با پادشاه آینده خود پیمان ببندند، در این صحنه بیننده شاهد همکاری متقابل موسیقی و داستان است. موسیقی فضایی دراماتیک دارد و المان طبیعت در آن نقش پررنگی دارد.

هانس زیمر آهنگساز مطرح و برنده جایزه اسکار، برای فیلم تلقین آهنگسازی کرده است. او با الهام از آهنگ ادیت پیاف این موسیقی نوآورانه و هیپنوتیزم‌کننده را خلق کرده است. موسیقی زیمر ماورائی و خاص بوده و در لحظاتی مخاطب را به رؤیایی زیبا و مسحورکننده فرو می‌برد.

 

 





:: بازدید از این مطلب : 67
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 14 شهريور 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: