معرفی چند ساز بادی
نوشته شده توسط : ملودایو

ساز بادی اوکارینا

سازهای اوكارينا از مواد مختلفي ساخته مي‌شوند. اغلب اوكارينا ها از جنس سراميك هستند ولي مواد ديگري همانند پلاستيك، چوب، چيني شيشه، خاك رس و فلز نيز در ساخت آن استفاده مي‌شود. اوكاريناهاي ساخته شده از پلاستيك ارزان‌تر و بادوام‌تر بوده و براي مبتدي‌ها و كودكان مناسب هستند. سراميك، رايج‌ترين ماده در ساخت اوكارينا است و ارتعاش هوا در اين نوع اوكاريناها بهتر از ساير مواد دست‌ساز است و صداي طنين‌اندازي ايجاد مي‌كند.

 

ساز پن فلوت

پن فلوت یا پن پايپ بر اساس نام خداي طيبعت يونان پن (Pan) نامگذاري شده است. پن پايپ كه به نام‌هاي پن فلوت و سيرينكس  نيز شناخته مي شود سازي بادي است كه از لوله‌هاي ني در طول‌هاي مختلف كه در يك رديف يا در يك دسته در كنار هم بوسيله واكس يا زه (سيم) متصل شده و عموماً اين لوله‌ها در انتها بسته هستند و به ترتيب طول قرار دارند. پن فلوت‌هاي فلزي، گلي، چوبي و پلاستيكي نيز ساخته شده‌اند.

 

ساز پیکولو

پیکولو یا فلوت اکتاو يكی از اعضاي خانواده فلوت‌های عرضی است. اين ساز يكی از سازهاي بادی با بالاترين زير و بمي در اركستر است كه محدوده صدايی آن (يك اكتاو بالاتر از فلوت كنسرت) بالاتر از صدای انسان میرسد. در اركستر پيكولو در دوران كلاسيک براي تقليد صداهای طبيعت همانند آواز پرندگان يا طوفان‌ها و برای افكت‌های ويژه مورد استفاده قرار گرفت. در دوره رمانتيک (قرن نوزدهم) اين ساز يكی از بخش‌های پابرجا در دسته‌ی سازهاي بادی-چوبی در اركستر تبديل شد.  





:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 آبان 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: